KEZDŐLÉPÉS A VERSENYELŐNYÉRT Online listening és versenytárselemzés:
Miközben egyre nagyobb a verseny a munkaerőpiacon a tehetséges jelöltekért, és a munkáltatóknak minden csatornán aktívan meg kell küzdeniük a figyelemükért, a szűkebb és tágabb versenytársi környezet elemzése nélkülözhetetlenné vált a sikeres stratégiához és kommunikációhoz.
Megkülönböztető értéküzenetek, markáns vizuális világ, tehetségmágnes kampányok – az employer branding mesterfokon alkalmazva adatgyűjtéssel kezdődik és a megfelelő következtetések levonásával segíti a vállalatot, hogy kiemelkedjen az iparági szereplők közül.
A teljes szektor áttekintésével párhuzamosan 4-5 kijelölt vállalat elmúlt 6 hónapjának komplex áttekintését és elemzését javasoljuk.
Versenytárselemzésünk négy pillérét úgy határozzuk meg, hogy minél átfogóbb képet mutasson. A social listening, a hirdetések elemzése, a karrier oldalak értékelése és az állásportálokon való jelenlét felmérése gyakran túlmutat a nyilvánvaló információkon. Következtethetünk a versenytársak munkaerőpiaci pozíciójára, erős és gyenge pontjaira, az általuk használt EVP-kre, vagy akár a jelölti élményre és a hirdetési, toborzási stratégiára.
Strukturált információkkal, szakértői összehasonlítással és javaslatainkkal nemcsak helyzetképet, de egyértelmű orientációs pontokat adunk: miben lehet egyedi a vállalat, hogyan formáljunk megkülönböztető üzeneteket, mely csatornákon milyen aktivitással érhetünk célt, és melyek a fejlesztendő területek.
A versenytárselemzést bármikor az aktuális HR cél szolgálatába állíthatjuk: a stratégiaalkotástól a munkáltatói márka fejlesztésén vagy felfrissítésén át a konkrét toborzási kampányokig.
MOST VAN ITT AZ IDEJE
Új szereplőként
- ha a cég alaposan fel szeretné mérni az iparági környezet legfontosabb szereplőit, online és offline jelenlétüket
- amikor az intenzív toborzási célok hatékony kommunikációt kívánnak az online jelenlét erősítésével vagy új platformok indításával
- túl sok a nyitott kérdés a munkáltatói márkastratégia vagy kommunikációs stratégia kapcsán
A versenyelőny újradefiniálásához
- ha a cég pontos képet szeretne saját helyzetéről és erősíteni szeretné munkaerőpiaci pozicionálását, munkaadói márkaismertségét
- amikor egyre nagyobb a zaj vagy kihívásokba ütközik a megfelelő jelöltek bevonzása
- ha a vállalat már a jelölti élmény legelső pillanataitól szeretne kiemelkedni a versenytársak közül
- amikor a megkülönböztető versenyelőny hatékony kommunikációjához keressük a megfelelő csatornákat, aktivitást, vagy épp hirdetési keretet
DIGITÁLIS FÓKUSZ, HOLISZTIKUS ELEMZÉS
Versenytárselemzésünk első kulcslépése a social listening: milyen közösségi platformokon, milyen tartalmakkal és stílusban, mennyire hatékonyan kommunikálnak a versenytársak.
A hirdetések elemzésével a fizetett online/offline kampányelemeket mérjük fel, így képet kaphatunk a versenytársak láthatóságáról, az aktuális üzenetekről.
A karrier oldalak és állásportálok értékelése során feltérképezzük a versenytársak nyitott pozícióit, hangsúlyosabb munkaadói ígéreteit, a márka hangját és a design-t. A jelölti élményt UX/UI szempontból is megvizsgáljuk.
ÚTON A VÁLASZOKHOZ
Következő lépésként a versenytársi elemzés keretein túlmutató, komplex stratégia vagy kommunikációs terv elkészítésével tudjuk támogatni a szervezetet.