Barion Pixel
+36 1 353 6803  I info@impactworks.hu

Social média management

TÖBB, MINT JELENLÉT – KARRIER OLDAL A KÖZÖSSÉGI PLATFORMOKON

Hogyan érdemes az employer branding szolgálatába állítani a közösségi médiát, amelynek aktív hazai felhasználószáma 7,2 millió, és évről-évre emelkedik? Ha figyelembe vesszük, hogy közel 30% álláskeresésre is használja a közösségi média csatornákat (forrás: Randstad), és még többen vannak, akik jelentkezés előtt az itt szerzett friss és közvetlen benyomás alapján alkotnak képet a vállalatról, máris nagyobb a tétje, milyen üzenetekkel vagyunk jelen!

A social media menedzsment számunka azt jelenti: a különböző platformokat gondos tartalmi struktúrával állítjuk a toborzás és a munkaerő elkötelezésének szolgálatába, miközben a munkáltatói márkát teljes sokszínűségében mutatjuk be és erősítjük. A közösségi jelenlét stratégiai megalapozással indul, melynek részeként a saját, meglévő felületeket és a versenytársak aktivitásait is elemezzük, szakértői szemmel és friss kutatási adatokkal támogatjuk a csatornaválasztást, majd elindítjuk vagy újragondoljuk a karrier fókuszú közösségi csatornákat. A profilok teljeskörű kezelésének része a tartalmi struktúra és content calendar összeállítása, a folyamatos community menedzsment és igény szerinti hirdetéskezelés.

Az instant receptek helyett az Impact Works-nél abban hiszünk, minél inkább márkaazonos, jól eltalált stílussal és hangulattal, hosszú távon építkezve érdemes jelen lenni munkaadóként a közösségi médiában. Határozottan jó ötlet túllépni a vállalati karrieroldalak keretein, minél bennfentesebb és aktuális tartalmakban gondolkodni. A munkáltatói márkaígéreteket itt releváns, mindennapi, változatos tartalmakon keresztül villanthatjuk fel, újra és újra. Az EVP-k mellett a vállalati értékek és kultúra, a juttatások is megférnek. A márkaismertséget pedig kampányokkal tudjuk megtámogatni, amelyek a célközönség jelentős részét elérhetik a megfelelő üzenettel.

MOST VAN ITT AZ IDEJE

Munkáltatói márkaépítésben

  • ha friss szereplőként vagy bővülés miatt prioritás az employer branding és a pozitív megítélés formálása
  • ha sokkal több mondanivalója van a cégnek, mint amit a meglévő online felületein kommunikálni képes (pl. a körülményes frissítés vagy költséges fejlesztésigény miatt)
  • ha a vállalat minél több platformon, de minél gazdaságosabban kívánja átadni üzeneteit
  • ha egy nemzetközi cég leányvállalataként lokálisan, saját felületen szeretne kommunikálni

Toborzási és megtartási célok támogatására

  • amikor a HR csapat szeretne együtt mozogni a potenciális jelöltek médiafogyasztási szokásaival és proaktívan megszólítani őket
  • ha már felismerte a vállalat, hogy a cégek versenyeznek a tehetségért (és nem fordítva), vagyis a felhasználókat a természetes közegükben érdemes megszólítani (nem pedig arra várni, hogy aktívan nézegetik karrieroldalunkat)
  • mert a legközvetlenebb csatornán keresztül a legkönnyebb tudatosítani az előnyöket a leendő kollégák körében

CSATORNAVÁLASZTÁS SZAKÉRTŐI TÁMOGATÁSSAL

A közösségi média egyik nagy előnye, hogy tartalomban és formában teljesen szabad kezet kapunk (persze az irányelvekkel összhangban és a kereteken belül). Másrészt profitálhatunk abból, hogy nemcsak az aktív álláskeresőket, de a passzív jelölteket is elérhetjük, minden más hirdetési felületnél alacsonyabb költséggel. A jelenlét indokoltsága nem is kérdés, de a megfelelő csatorna kiválasztása annál inkább, hiszen a közösségi média tér egyre jobban bővül, folyamatosan jelennek meg az új platformok.

A Facebook és az Instagram már megkerülhetetlen felület, ha a karrierre nyitott csoportokat szeretnénk megszólítani. A fehér galléros munkavállalók célzásakor a LinkedIn-t sem érdemes kihagyni a közösségi média mixből. Videós tartalmak publikálásával pedig a YouTube vagy TikTok felületein is nagy elérést generálhatunk.

A csatornaválasztást szakértői audittal és tanácsadással segítjük, hogy az erőforrások hatékony felhasználása és a megfelelő fókusz a leginkább támogassa az employer branding célokat.

ÚTON A VÁLASZOKHOZ – STRATÉGIÁTÓL A TARTALOMIG

Social media stratégia és profil(ok) létrehozása (egyszeri szolgáltatás)

  1. Social media stratégia kialakítása: felmérések, interjúk alapján meghatározzuk a konkrét célokat, az elérni kívánt célközönséget, mérési szempontokat és az optimális kommunikációs felületeket
  2. Meglévő, saját social media felületek elemzése: elemezzük az eddigi stratégiát, működést (a versenytárs elemzés szempontjaival összhangban)
  3. Versenytárs elemzés a közösségi médiában: felmérjük az adott területen aktív versenytársak social kommunikációját.
  4. Közösségi média oldalak felépítése: akár az alapoktól felépítjük az oldalt, hirdetési fiók létrehozásában is segítünk

Folyamatos, teljeskörű social media management (havidíjas együttműködés)

  1. Tartalomkészítés: a content calendar havi előkészítése a szövegtől a vizuális anyagokig, az aktuális fókusztémák, célok és ügyféligények, EVP-k alapján
  2. Community management: közösségépítés az interakció és engagement támogatásával, kommentek és kérdések kezelése, szükség szerint moderáció
  3. Hirdetéskezelés: posztok kiemelése vagy dedikált ismertségépítő, forgalomterelési, konverziós célú hirdetési kampányok tervezése, futtatása – a hirdetések szövegírásától kezdve, a kreatívok elkészítésén át egészen a hirdetések optimalizálásáig segítjük ügyfelünket, az eredményekről pedig havi riportokban számolunk be.

 

A social media jelenlét természetesen akkor a leghatékonyabb, ha az EB és kommunikációs stratégia minden elemével összhangban van, egymás hatását erősítve. Amennyiben az EVP-k még nem definiáltak, vagy időszerű a frissítésük, első lépésként komplex munkáltatói márka stratégia kialakítását javasoljuk.

 

Ajánlatkérés