Munkavállalói élmény: csupán HR-frázis a modern időkre vagy stratégiai fontosságú fókuszpont a szervezetek számára? Az Impact Works és ügyfelei egyértelműen az utóbbiban hisznek, mert a kollégák teljesítménye és a cégünk hatékonysága szorosan összefügg, valamint a pandémiás helyzet különböző mértékben és módon hatott a különböző életciklusokra és munkavállalói körökre.
A munkavállalói élmény elemzése átfogó szemléletet igényel. Ehhez nem elég csupán egy kérdőív vagy beszélgetés a kollégákkal. Az Impact Works Employee Experience Audit™ segítségével teljesebb képet kapjunk a szervezetről, megismerhetjük annak határait és jellemzőit, és feltárhatjuk a vállalati kultúra mélyebb rétegeit.

Mit jelent ez a gyakorlatban?
- Első körben áttekintjük és megismerjük azokat a dokumentumokat, ill. kommunikációs és folyamatelemeket, amelyek hatnak a munkavállalói élményre.
- Ezután a kollégák percepcióit és véleményét mérjük fel a szervezeti tevékenységek kapcsán. Erre a saját fejlesztésű digitális felmérési platformunkat (EVPrism™), valamint fókuszcsoportos workshopokat használunk.
- Ezután egy nehezen számszerűsíthető, de annál fontosabb nézőpontot ismerünk meg: a (felső) vezetőkét. Ehhez strukturált interjúkat használunk, hiszen a vezetők véleménye kulcsfontosságú a fejlesztési irányok kijelölésében.
Az eredmény pedig egy teljes szervezeti térkép, amely egyértelműen megmutatja, mik a cég erősségei és fejlesztendő területei a munkavállalók szemében. Azonosítjuk azokat a lépéseket melyekkel tovább javíthatjuk kollégáink munkahelyükkel kapcsolatos percepcióit – és ezáltal az elkötelezettségüket és teljesítményüket is.