A KOMMUNIKÁCIÓ MEGTARTÓ EREJE
Az elmúlt évek egyik legnagyobb tanulsága, hogy az emberek a legfontosabb erőforrás a vállalat életében: a növekedés vagy üzleti siker az ő elégedettségükön és aktív szerepvállalásukon múlik. Amikor rekord magasan van a hajlandóság a munkahelyváltásra és a munkavállalók túlnyomó többsége a halkan vagy hangosan elégedetlenkedők között van (ld. globális kutatások és a quiet quitting jelenség), felértékelődik minden olyan belső kommunikációs téma, ami értük és nekik szól. Ha mellé tesszük, hogy a toborzás és egy külső kampány radikálisan magasabb költségekkel járhat, mint a megtartás, az újabb meggyőző érv a kommunikáció erősítésére.
A belső kampány tervezésekor először is azonosítjuk azokat az aktualitásokat és erősségeket, amelyekből megerősítő és pozitív üzeneteket formálhatunk. A cél szabadon választott. Egy konkrét HR akciótervet kell tálalnunk? Szeretnénk az elismerés kultúráját fejleszteni, hogy jobban átéljék a kölcsönös megbecsülés megtartó erejét? Méltón kívánjuk megünnepelni a kimagasló teljesítményt vagy a közös mérföldköveket? Itt az ideje tudatosítani a mindennapokban esetleg magától értetődőnek vett juttatásokat, amelyek a munkavállalók életéhez is hozzátesznek? Esetleg az a cél, hogy minél többen felismerjék, milyen motivációs erő rejlik a közös küldetésben és milyen értékes a hozzájárulásuk? Vagy a fejlődési és karrierlehetőségeket szeretnénk kihangosítani, ezzel támogatva a megtartást és lojalitást? Mindezekben rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk és láttuk az eredményeit!
A következő lépés a kollégákat megszólító stílus és látványos key visual fejlesztése, összhangban a munkáltatói márkával. A teljes munkavállalói körhöz szólunk, így olyan kampányt tervezünk, amelyet a kékgallérosoktól és felsővezetésig mindenki jól fogad. Ennek során örömmel felmérjük és adunk fejlesztési tanácsokat a belső kommunikációs csatornák fejlesztésére, digitális és interaktív megoldásokkal, amelyek egyszerre tartják szem előtt a felhasználói élményt és a környezettudatosságot.
MOST VAN ITT AZ IDEJE
A megtartáshoz, a fluktuáció szinten tartásához
- amikor az elégedettségi felmérés azt mutatja, hogy kommunikációval is sokat tehetünk a jobb hangulatért
- amikor a vállalat éreztetni szeretné a megtartó erejét (ld. juttatások, képzési és fejlődési lehetőségek, elismerés)
- ha nemcsak megismertetni szeretnénk a vállalati küldetést vagy értékeket, de mindenki számára relevánssá is kívánjuk tenni
- amikor kritikus szinthez közelít a fluktuáció
HR-intézkedések vagy változásmenedzsment támogatására
- amikor egy-egy változás, új kezdeményezés intenzív kommunikációt igényel, pl. négynapos munkahét bevezetése, közösségépítő vagy wellbeing program
- a munkatársi ajánlási program támogatására
- új vagy egyszeri juttatások kommunikációjához
AMIÉRT ÉRDEMES
A leginkább feszítő HR kihívások egyike a munkaerő megtartása, különösen a globális kutatások és makroadatok tükrében, miszerint minden ötödik munkavállaló váltani készül (PwC), rekord alacsony a munkanélküliség, aktív menedzsmentet kíván a munkatársak bevonódása (hiszen a Gallup 2023-as felmérése szerint Európára nézve még a globális átlagnál is magasabb, 72% a quiet quitting kategóriába sorolt kollégák aránya). Az új kollégák toborzása pedig költséges, az irreális fizetési elvárások és transzparens fizetési sávokra való törekvés folyamatos mérlegelést kívánnak.
A belső kommunikáció mindezen nehézségek közepette számtalanszor bizonyította, hogy alapvető emberi szükségletünk a megbecsülés és a folyamatos kapcsolódás, amely a munkahelyünkkel való elégedettségünk alapköve is. Ezért érdemes építeni az elkötelezettséget és visszajelzési kultúrát, történjen az személyre szabottan vagy a teljes közösséget bevonva.
Így lesz az igényes belső kommunikáció a törődés, az emberközpontú HR és vállalati kultúra része!
ÚTON A VÁLASZOKHOZ
1-2. hét
Briefing: aktuális cél és kulcsüzenetek pontosítása
Alapozás: a meglévő EB arculat és tone of voice, belső kommunikációs csatornák felmérése
3-4. hét
Kreatív koncepció fejlesztés: creative copy és vizuális irányvonal
Belső KPI-ok meghatározása
Kampányterv (2-3 koncepció) prezentálása
5-6. hét
Elfogadott key visual és kulcsüzenetek mentén belső kampány előkészítése
Fotó/video produkciós feladatok – koncepciótól függően
Mutációk elkészítése, digitális és nyomdai anyagok leadása
A belső kommunikációs aktivitások tudatos tervezését EB roadmap workshoppal tudjuk erősíteni, a HR-kommunikációs csapat tehermentesítését és a belső kommunikációs feladatokat havidíjas együttműködés, óraszámos elszámolás keretében is vállaljuk.