+36 1 353 6803  I info@impactworks.hu

First Time Manager Programok

First Time Manager

Miben segítünk?

Több mint 100 középvezetői tréning során összegyűjtöttük a résztvevők tipikus kérdéseit és problémáit a vezetés nehézségeiről. Ezért pontosan értjük, miért nehéz a frissen kinevezett középvezetők helyzete, és milyen kihívást jelent számukra a hatékony vezetői eszköztár hiánya.

A fejlesztés során két célt tartunk szem előtt: azonnal alkalmazható, gyakorlati megoldásokat adunk a résztvevők aktuális kihívásaira, miközben segítjük őket saját vezetői identitásuk meghatározásában. A program során alapvető vezetői eszközként a visszajelzést használjuk, amelyre építve a résztvevők saját élményeik mentén dolgozzák fel a különböző témaköröket: többek között konfliktuskezelés, motiválás, nehéz kollégák kezelése, menedzseri együttműködés („managing up”), elvárás-menedzsment és a különböző személyiségtípusok kezelése. A digitális működés dinamikus térhódítása elengedhetetlenné teszi, hogy külön hangsúlyt helyezzünk a remote csapatok, szervezeti egységek vezetésére is.

 

Hogyan segítünk?

A résztvevőknek A-tól Z-ig terjedő áttekintést nyújtunk a vezetés kihívásairól és a lehetséges megoldásokról.
Konfrontálunk és kockázatmentes kihívásokat adunk – így a vezető teljesebb képet kap a saját viselkedéséről.
Az önismeretre és a tudatos önreflexióra építünk.
Gyakorlatiasságra törekszünk: élményszerű, valós és aktuális vezetői kihívásokat szimulálunk. Színészekkel, egyedi játékos helyzetekkel, és vállalati specifikumokra épített esettanulmányokkal dolgozunk, és a kihívásokra közösen dolgozzuk ki a megoldást.
A tréning tematikája viselkedéstudományi alapokon nyugszik, és a legaktuálisabb vezetéstudományi elméletekkel dolgozunk.

FŐBB TÉMAKÖRÖK

VISSZAJELZÉS - „Hogyan tudok jól visszajelzést adni? És ami még nehezebb: hogyan adjak negatív visszajelzést?”

A modul során részletesen áttekintjük a visszajelzések tartalmi és kommunikációs aspektusait. Kiemelt hangsúlyt fektetünk a negatív visszajelzésekre, miközben szem előtt tartjuk a pozitív leadership alapvetéseit is. Egy gyakorlatban könnyen alkalmazható modell segítségével megtanítjuk a fejlődés-fókuszú visszajelzés kulcslépéseit. A vezetői fejlődéshez elengedhetetlen a visszajelzések fogadása és hasznosítása, ezért ezzel is kiemelt témakörként foglalkozunk. A résztvevők számára a kihívást jelentő visszajelzés-helyzeteket szerepjátékok segítségével elemezzük, és a csoporttal közösen találunk ezekre megoldást.

HELYZETFÜGGŐ VEZETÉS - „Miért van az, hogy egy adott vezetői eszköz az egyik beosztottamnál működik, míg a másiknál nem?”

Ahhoz, hogy vezetőként a különféle helyzeteket megfelelően tudjuk kezelni, ismernünk kell a beosztottjaink képességeit és hajlandóságát. Ezek tükrében a tréningprogram során megismerkedünk négy tipikus helyzet jellemzőivel. Azt is részletesen megvizsgáljuk, hogy milyen eszközökkel kezelhetjük leghatékonyabban az egyes dimenziókba elhelyezhető embereket. A célunk az, hogy felismerhetővé tegyük a vezető-vezetett helyzetek sajátosságait és az ezekben megjelenő egyéni beosztotti igényeket, valamint az ezekhez rendelhető vezetői megoldásokat.

SZEMÉLYISÉGTÍPUSOK „Hogyan ismerhetem meg a beosztottjaim működését? Hogyan vezessem azt, aki másként gondolkodik, mint én?”

Vezetőként sokszor nem értjük a velünk szemben ülő ember nézőpontját: úgy érezzük, hogy a másik fél teljesen más szemüvegen keresztül látja a világot.

A programelem során kiszélesítjük, valamint érthetőbbé és kezelhetőbbé tesszük ezt a vezetői perspektívát. Megismerkedünk a legjellemzőbb személyiségdimenziókkal, majd szerepjátékok során tipikus konfliktushelyzetekben keressük meg a célzott megoldásokat.

Nagy hangsúlyt fektetünk az önismeretre, támogatva az egyéni vezetési stílus megvalósítását. Saját gondolkodásunk és viselkedésünk mozgatórugóinak ismeretében pedig könnyebben felismerhetjük és értelmezhetjük ezeket a mintákat – mások esetében is.

MOTIVÁCIÓ - „Mit tehetek azzal, aki nem motivált? Hogyan maradjak én is motivált, miközben annyi feladatom van?”

A motiváció az egyik legnagyobb kihívást jelentő vezetői kérdés és feladat. Mások motivációinak megismerése időigényes folyamat, amihez elengedhetetlen az egyénekre fordított, fókuszált figyelem. A modul során megismerkedünk a fő motivátorokkal, amelyek hajtóerőként működhetnek a beosztottjaink mindennapjaiban. Első lépésként feltérképezzük a résztvevők saját motivációs tényezőit, és gyakoroljuk ezek tudatos kezelését. Ezután a résztvevők számára kihívást jelentő egyéni helyzetek alapján motivációs kézikönyvet készítünk, amely biztos alapot nyújt a beosztottjaik motiválásához.

KIEGÉSZÍTŐ ELEMEK

ESETTANULMÁNY

A vezetőknek ritkán nyílik lehetőségük arra, hogy próbára tegyék magukat és fejlődjenek a csapatmunkához szükséges specifikus képességek terén.

A modul során a résztvevők szimulációs projektek segítségével olyan esettanulmányt készítenek, amely valós, aktuális és rövid távon megoldásra váró üzleti vagy szervezeti kihívásokkal foglalkozik. (Az esettanulmány megfogalmazása az adott vállalattal együttműködésben és közösen kialakított koncepció mentén történik.) A résztvevők éles feladaton dolgoznak, de tanulási helyzetben gyakorolnak és fejlesztik képességeiket. Emellett megtanulják kézben tartani a csoportdinamikai folyamatokat is. Visszajelzést kapnak arról, hogy egyéni vezetői erősségeik mellett mik azok a további meglévő kompetenciáik, melyeket csoportban kamatoztatni tudnak, ill. melyek azok, melyekben fejlődniük kell. Az élményszerű tanulási folyamat során azonosítjuk a hatékony csoportos együttműködés előfeltételeit és mérföldköveit is.

EGYÉNI COACHING

Az egyéni coaching elem kiemelkedően támogatja a hosszabb, csoportos fejlesztési folyamatot. Ebben az önreflexióra építő modulban feltárjuk azokat a személyes értékeket és vezetési eszközöket, amelyek a hatékony egyéni vezetői működés alapját jelentik. Választ adunk a képzés során felmerülő egyedi kérdésekre, továbbá megkeressük azokat a fejlesztendő készségeket, amelyek a vezetőt autentikus és erős szerepbe emelik. Megoldásalapú módszertanunk középpontjában a pozitív viselkedésfejlesztés áll, ami növeli az egyéni felelősséget és cselekvésre ösztönöz, ezért gyorsan kamatoztatható a mindennapi vezetői tevékenységben.

KANDALLÓBESZÉLGETÉS

A vezetői szerepmodellek meghatározóak a vezetővé válás folyamatában. A Kandallóbeszélgetésre olyan felsővezetőt hívunk meg, aki tapasztalatai alapján bevált vezetői gyakorlatokat tud megosztani a résztvevőkkel. A moderált beszélgetést megelőzően a résztvevők közös felkészítés (facilitáció) során állítják össze az általuk fontosnak és relevánsnak tartott napirendi pontokat, és segítséget kapnak az egyedi kérdéseik megfogalmazásához is.

COMPLEX FTM PROGRAM

Összesen 5 nap, a tréningnapok között ideálisan 3-4 hét kihagyással
6-8 fő esetén egy tréner részvételével, 10-12 fő esetén két tréner részvételével
Digitális lebonyolítás esetén min. 4 fő, egy trénerrel.
Tartalmazza a fent felsorolt összes modult, tanulást támogató online tudástárat.
A program megvalósítható élő, online vagy pedig blended képzés formájában is. A tréning megfelelő és hatékony gyakorlati alapot nyújt a középvezetők számára a mindennapi kihívások kezeléséhez.

KÉRJEN AJÁNLATOT!

EGYEDI FTM PROGRAM

Időtartam az egyéni igényekhez igazodik.
A program a közös konzultáció során egyeztetett modulokat tartalmazza.
6-8 fő esetén egy tréner részvételével, 10-12 fő esetén két tréner részvételével
Digitális lebonyolítás esetén min. 4 fő, egy trénerrel.
A tréning megvalósítható élő, online vagy pedig blended képzés formájában is.
A tréning az adott vállalatnál felmerülő, aktuális és specifikus középvezetői kihívásokra fókuszál, és ezekre kínál konkrét, kézzelfogható megoldásokat.

KÉRJEN AJÁNLATOT!