A LEGRÖVIDEBB ÚT A LEENDŐ KOLLÉGÁK FELÉ:
A munkaerőpiacon mindenki ugyanazért küzd: a legalkalmasabb jelöltet megtalálni a feladatra, a lehető leghatékonyabban. Ahogy a kommunikáció egyre hangosabbá válik, és a csatornák sokaságán változatos impulzusok árasztják el a munkavállalókat, a cégek toborzási és megtartási nehézségei folyamatosan nőnek. Az elérhető munkaerő egyre kevesebb, a vállalatok pedig ugyanazon a piacon versengenek egymással. Ma már nem elég egy jól hangzó hirdetést elhelyezni valahol, a toborzás ennél sokkal összetettebb feladattá vált.
A probléma megoldását a szegmentált, jól célzott kommunikáció jelenti. Az óriási kommunikációs zajban az kerül lépéselőnybe, aki minél közelebb tud jutni a potenciális munkavállalókhoz, minél inkább meg tudja szólítani őket és befogadhatóvá teszi számukra az üzeneteit. Ehhez nyújtunk segítséget, a kiválasztott célcsoportok alapján létrehozott toborzási perszónáinkkal.
Hiszünk az adat-vezérelt döntésekben, ezért rengeteg adatot, információ gyűjtöttünk és saját kutatást folytattunk le. Senior kollégáink évtizedekben mérhető szakmai utat jártak be és employer branding csapatunk újra és újra ráhangolódik a legkeresettebb munkavállalói csoportokra. Tapasztalatainkra és az összegyűjtött adatainkra építjük fel a toborzási perszónákat, amik egyetlen fiktív személyben reprezentálnak egy-egy konkrét munkavállalói csoportot. A perszóna alkotási folyamat végén, a csoport demográfiai adatain, általános jellemzőin túl, láthatóvá válnak az álláskereséssel kapcsolatos attitűdjeik, a kommunikációs jellemzőik és az EVP preferenciáik is.
AMIÉRT ÉRDEMES
A perszónák definiálása biztos alapot és irányt ad a kommunikáció tervezéséhez. Támogatja, hogy a vállalat bármely toborzási célcsoport számára a legérthetőbb és legkönnyebben fogyasztható módon fogalmazza meg az üzeneteket, majd a leghatékonyabb elérésű csatornákon juttassa el azokat.
MOST VAN ITT AZ IDEJE
- amikor kérdéses, milyen álláscsoportok felé melyik munkaadói értéküzenettel és hogyan érdemes kommunikálni
- ha szeretnénk a sablonmegoldások és fáradt klisék helyett egyedi hangot megütni
- hatékonyabb employer branding aktivitások és kampányok tervezéséhez
ÚTON A VÁLASZOKHOZ
- 1. hét Alapozás: Aktuális cél és célcsoportok meghatározása strukturált interjú formájában
- 2-3. hét Elemzés: Perszóna alkotási folyamat
- 4. hét Végeredmény: Kész szakértői anyag átadása pdf formátumban
A perszónák frissítése 1-3 éves távlatban válik újra időszerűvé, hiszen ahogy az ember, úgy a célcsoport jellemzői, az elérendő célok, a körülmények is változnak.
A perszóna alkotás biztos kiindulási pont a stratégia és kommunikációs terv összeállításához – az Impact Works ebben is örömmel partner.