Barion Pixel
+36 1 353 6803  I info@impactworks.hu

A koronavírus tanulságai: Mit keresnek a munkavállalók? 

A koronavírus tanulságai: Mit keresnek a munkavállalók? 

A Covid járvány nemcsak a mindennapi rutinunkat változtatta meg, a vállalatok is számos kihívással találták szembe magukat: eltolódtak a hangsúlyok a munkavállalók elvárásai tekintetében, a cégeknek új megoldásokat kellett keresni arra, hogy biztonságosan kapcsolódjanak meglévő munkavállalóikkal, és vonzóak maradjanak a célcsoportjuk körében. Milyen válaszokat adhatunk a munkavállalók aktuális igényeire? Legújabb cikkünkben erre keressük a választ, tartsatok velünk!

 

Mire vágynak a munkavállalók?

Ahhoz, hogy sikerüljön megtalálni a megfelelő választ a kialakult helyzetre, először azt kell megvizsgálnunk, hogy milyen irányba, és milyen mértékben változtak meg a munkavállalók igényei. Az ugyanis kétségtelen, hogy változtak a preferenciák: ez derül ki az elmúlt két év kutatásaiból.

A munkavállalói elvárások folyamatosan alakulnak, követve a világban megjelenő különböző gazdasági, társadalmi történéseket. A koronavírus erre az általános trendre erősített rá, és a legjobb potenciális munkaerő megtalálása érdekében a vállalatoknak is figyelembe kell venniük ezen kívánalmakat.

A Randstad legfrissebb felmérése alapján továbbra is a legfontosabb tényező az alapbér és az ezen felüli juttatások. Bár az elmúlt évekhez képest csökkent, de szintén előkelő helyen végzett a kellemes támogató munkakörnyezet, és a stabilitás iránti vágy. A felmérésben résztvevők 62%-a vágyik egy pénzügyileg stabil, és hossztávú álláslehetőséget biztosító munkáltatóra.

A munka és magánélet egyensúlyának fontossága is jelentős mértékben felértékelődött a munkáltatók megítélését befolyásoló tényezők között. Ez – különösen a home office lehetőségek kiszélesedésével – jelent rugalmasságot: a munkavállalók 38%-a mindenképp ragaszkodik a remote vagy hibrid munkához a jövőben is, illetve a személyes egyensúlyra, well-beingre ható egyéb juttatásokat, támogatásokat is.

Ezt erősítette meg az Opinio felmérése is. A válaszadók 25%-a három munkanapot, míg 24% 5 munkanapot is home officeban szeretne dolgozni. Emellett a 4 napos munkahét is pozitív fogadtatásban részesült, a kitöltők 29%-a még a fizetésének egy részéről is lemondana, ha cserébe több szabadidőt tölthetne együtt a családjával, barátaival.

Szintén fontosak a csapatépítő események egy munkavállaló számára, a válaszadók 50%-a szerint egy munkadónak legalább félévente csapatépítő programokat kellene szerveznie, 39% utána is néz a jelentkezés előtt, hogy az adott cég milyen eseményeket szervez a kollégák számára.

 

2022 HR kihívásai

A Randstad felmérése nem csak a munkavállalók oldaláról vizsgálta meg a munkaerőpiac jelenlegi állását, hanem a munkáltatók szemszögéből is. A kutatásban résztvevő cégek 89%-a tervezi bővíteni a dolgozói létszámot, amely mögött a legtöbb esetben a szervezet növekedése áll. A megfelelő munkaerő megtalálása azonban egyre nagyobb kihívást jelent, ennek első, és legnagyobb okaként az irreális fizetési igényeket és a hiányos szakmai tapasztalatot jelölték meg.

Ahogy egyre nehezebbé válik a potenciális munkavállalók elérése, úgy válik egyre fontosabbá ,hogy megismerjük az aktuális álláskeresési szokásokat. Míg 2021-ben a legfontosabb toborzói eszköz a munkavállalói ajánlás volt, amit a különböző állásportálok követtek, 2022-re mindkét csatornának csökkent a népszerűsége, a közösségi szerepe azonban megnövekedett.

Jól látható tehát, hogy a változó munkavállalói igények miatt, egyre nehezebb megfelelő jelentkezőket találni, így érdemes fejleszteni a közösségi médiában való toborzási technikákat, illetve kiaknázni az állásportálok nyújtotta lehetőségeket.

Bár a toborzási folyamatok jelentős része már az eddigiek során is online térben zajlott, a koronavírus hatására még erősebb hangsúly került a digitális kommunikációra. Az eredmények pedig azt mutatták, érdemes továbbra is törekedni az online megoldásokra. Ügyfelünknek, a Richter Gedeonnak több digitális kampányt is készítettünk az elmúlt időszakban.

2021-ben Employer Branding imázs filmet forgattunk a Richter munkáltatói márkanagyköveteivel, amit végül az aktuális helyzethez igazodva digitális platformokon, elsődlegesen közösségi média csatornákon, Facebookon, LinkedInen és YouTube-on futtattunk. A kampány nagyon eredményes volt, a videós hirdetéseink átlagosan 1 forintos megtekintési költséggel futottak, a megtekintések száma pedig bőven átlépte a félmilliós küszöböt.

2022-ben online-social toborzói kampányt készítettünk, melynek középpontjában a Richter nyújtotta sokszínű karrierlehetőségek álltak. A kampány célja a Richter employer brand ismertségének növelése mellett, a karrieroldal látogatószámának növelése volt.

A kitűzött célok elérésének érdekében széleskörű PPC eszközöket vetettünk be, amelyek ismét kimagaslóan jó eredményeket produkáltak. A kampány során a karrieroldal felhasználóinak száma, több mint 150%-al, míg az új felhasználóké 176%-al növekedett.

A digitális megoldások tehát a COVID időszak után is működnek, azonban az embereknek megnőtt az igénye a valódi, személyes élményekre, ingerekre, találkozásokra is, így a korlátozások feloldását követően érdemes az online és offline megoldásokat ötvözni

Visszatértek például a személyes állásbörzék. Az Impact Worksnél azt gondoljuk, hogy érdemes, – változatos, innovatív megoldásokon gondolkodni egy állásbörzés megjelenés kapcsán- legyen szó akár online vagy offline eszközökről –, hiszen ezzel nagyban növelhetjük a toborzási céljaink elérését. Ahogy az elmúlt években, úgy idén is ebben segítettünk ügyfelünket, a Richter Gedeont.

A stand megtervezésétől, a szórólapok és az ajándékok megalkotásáig támogattuk ügyfelünket, ötvözve az online és offline megoldásokat. Így készült el például, a Richter szerencsesüti, ami hatalmas sikert aratott az állásbörze látogatói körében.

Legyen szó tehát egy külső vagy belső kommunikációs kampányról, érdemes kombinálni az online és offline eszközöket, így egy olyan élménnyel gazdagíthatjuk az embereket, amik biztosan megmaradnak az emlékezetükben.

A koronavírus talán visszaállíthatatlan változásokat hozott a munkaerő piac jól megszokott működésébe. Azonban, ha megbirkózunk az új kihívásokkal, és a digitális megoldásokat beépítjük a mindennapi működésünkbe, még sikeresebbek is lehetünk, mint előtte.

Nektek miben segíthetünk? Ha érdekelnek a további információk, látogassatok el az Employer Branding oldalunkra, ahol még több információt szerezhettek a szolgáltatásainkról.